Miss R!ya

Miss R!ya

Shah_R!ya

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, 26 May 2013

P.E.A.C.H Day

Hye semua.. Salam and a very Good Monday.... Gedik update blog pagi-pagi..
Ikhlas dari hati...nak wish "Selamat pengantin baru utk abg sepupu  Ramli and kak Tieja for their wedding's yesterday.. Dengan panas teriknya...dok iring pengantin lelaki ke rumah pengantin pompuan..
Subhanallah...what a Hot day...??? Selamat xtouch up make up tebal2...klu x, mmg cair lah make up mak ngah!!!!! Ape2 pown...cantik sgt2 kak tieja smlm.. Congrats to both of them... Semoga menjadi suami isteri yg rukun..dan bahagia ke anak cucu..:)
Terharu dgn keadaan smlm...terasa diri nie akan meninggalkan keluarga bila dah berumah tangga nanti.. (Dah berangan nak kawin ) hahaha....Saya sayangkan mak baba saya... xnak hidup jauh!!!!! 

Nie antara koleksi2 gambar saya di depan kamera saya **Ouch**
Posing sendiri nampak??? Jom kite ZzzooMmmIiiNnGg...

I L.O.V.E Peach...!!!!

Meragam sorg2...hahahaha


Saturday, 18 May 2013

I L.O.V.E my Buddies Forever

My Best Partners.. Gua cyg Bro2 gua


SCM & EBM teams 


Housemate & Love all of You..



We're SCM Ladies



Salam, Morning blogger and Happy Sunday... Dah lama sangat xupdate blog sebab busy dgn komitmen masing2... Xtau nak mulakan cerita dari mana sebab terlalu banyak yang nak dicerita kat sini... Pertama sekali..syukur Alhamdulillah kerana diberkan teman, sahabat yang sangat2 bermakna dan berharga untuk diri ini.. Syukran Ya Rabb...:)

Persahabatan terlalu bermakna bagi diri ini..kerana tanpa teman di sisi, akan terasa kosong perjalanan hidup saya selama ini.. Bermula dari Tadika, Sekolah rendah dan sekolah menengah, sahabat yang selalu menceriakan hari-hari saya.. Terima kasih sahabat dan kawan suka-duka..!!!

Kehidupan semasa Diploma telah banyak mengajar saya tentang erti "Persahabatan" yang sebenar.. Bermula dari awal semester, saya telah dikurniakan oleh Allah sahabat-sahabat yang sangat memahami saya dan diri ini terasa dhargai..:) Selesai 3tahun melanjutkan Diploma di CICT...persahabatn tetap diteruskan..kerana dgn adanya Komunikasi, biar kami Jauh di Mata, tetapi Dekat Di hati... Facebook menjadi teman perantaraan..Dulu famous dgn Myspace dan macam-macam lagi..sampai terlupa password dan ID kadang-kadang..!!! 

Sahabat juga lah yang memberi semangat dan ketabahan pada saya selama ini... Tahun 2011, mula melanjutkan Degree di Unikl IPROM, di Taman shamelin perkasa dan juga dikurniakan lagi sahabat2 sebilik, sehostel yang sangat2 saya sayangi.. Perkenalan di awal semester, ada yang malu-malu, ade yang pendiam dan ada yang  sangat2 baik.. Terima kasih sahabat utk seitap kenangan suka duka kita bersama selama 3tahun ini.. Saya sayangkan anda semua kerana telah menjadi sebahagian dari kehidupan saya... 



SCM NiTe @ Redbox ria #SogoKL

We're Happy Together...:)

They Love me a Lots..

Best Moments in my Life....#May #2013 #Last #Semester #SCM #night














Thursday, 20 September 2012

Happy Birthday Mak & Ryan


15 & 16th September....Tarikh keramat utk mak n ryan!!!! hahhahahaha....Keramat lah sgt???? Special day utk dua org insan yg tpenting dalam hidup Riya.... Selamat hari lahir kedua2nya... Special preparation with baba...mane ngan beli pizza...n beli sate utk family yg tdekat yg meraikan hari lahir mak n ryan..  Terima kasih semua yg dah memeriahkan Hari Lahir ini..






Ice cream from King's Confectionery

Special to Mum n ryan

New present from my DAD...hahaha...LED tv gitu!!!! kakaka

malas nk rotate...biaq p lorh!!!!

Aquaria KLCC

Hahahaha....1st of all....riya baru nk post benda alah nie...!!!! Padahal dah bape bulan lepas yg g Aquaria KLCC.. Cuma mase yang mencemburui kita...so xda mase cek nak update Blog nie..huhuhu....
Nak g merayap nie...mula-mula xplalnning pown.. Dok discuss ngan budak2 class, masing2 nak g Zoo Negara..ade yang nak g Mandi2...??? padahal boleh jer mandi puas2 kt Bilik air tu...kakakaka.. Pada keesokkan harinya, kitorg pown g KLCC...N dah kowtim ramai2...tp yg dtg juz Ate, Sira, Jiha n BF..and also Me n Hubby....!!!! Secara kbtulan sgt..time kitorg g  aQuaria tu..time tu plak Hari wilayah..!!!! So kitorg dpat 30% kot mase beli ticket tu..YYYaaahhoo.....mmg save budget lah kan...!!!! hahahaha....
Saya n hubby

Poyo jer posing time nie

Suke ikan2 kt blakang tu

time nie dh nak kuar dr Aquaria

Hey!! Look at that...byknye Jellyfish

Nak balik pown sempat posing ye!!!!


Elok bebeno lah tu

3 dara pingitan Unikl

Dapat dok atas rumput pown jadi lah...
Nie antara gambar2 yg mmg SEMPAT kitorg amik...Jom skodeng  ::::

Wednesday, 27 June 2012

Merana sakit kayap!!!!! :(

Hye kawan-kawan.... dah lame x update Blog..!!!!! Maklum lah..tahun nie xmacam semester lepas.. sepanjang sem break nie, riya amik short sem n juz add 2 subjek jer...nk add 3 xkesampaian..so kena lah amik sem depan..!!!! Mula2 sem nie...kesihatan okey jer...lepas tu, musim panas tiba...habis badan nek ruam2 and makin lama tgal sikit..!!! Selang seminggu, timbul bintik2 kt dada nie...riya X expect pown yg benda nie kayap..cz g check up pown..DR ckp Jerawat bernanah..tp yg peliknya xbnanah pown??? Xkan lah jerawat nie gatal..n bila bpeluh..lg lah gatal...!!!!! Ya Allah..tuhan jer yg tau mase tu...betapa risaunya diri nie...bila tgok dada mkin terok..n bintik2 pown byk n merah mcm kena gigit semut..!!!!


Malam tu jugak..ajak ayah g berubat kampung....n pakcik tu ckp...Nie kena kayap semut??? Ha??? Kayap semut??? Selalu dgar kayap Ular...tp bersyukur sgt2..cz kayap semut nie xseterok kayap ular..!!!! Macam2 petua riya ikut... minta2 Ya Allah...agar kyap nie cepat kering...!!!! dah 2 minggu xmkn telor, xmakan seafood...!!!! Teringin sgt tekak nie.....:(


Sedih sgt hati nie...tgok dada merah2 n terpaksa menaggung rase panas n pedih kt dada nie... Bila malam jer..xlena tdow... mane x nyer....dok menahan rase gatal n panas??? Ya allah...xtau dah nk mengeluh cmne lg??? Hanya mampu bersabar jer... 

Friday, 11 May 2012

Teka-teki Lawak!!!!!

Soalan:Kuih apa yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Jawapan: Kuih salah bikin.

Soalan:Binatang ape power Karate?
Jawapan: Kuda belang.Cube kira brape black belt dia ade.

Soalan:Siape yang menemukan dompet kulit?
Jawapan: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

Soalan:Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Jawapan: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Soalan:Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Jawapan: Pembohong...

Soalan:Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Jawapan: Usus

Soalan:Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Jawapan: Kutu rambut

Soalan:Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Jawapan: Neneknye si katak
 

Soalan:Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Jawapan: Sbb lelaki ni kan 'buaya'

Soalan:Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Jawapan: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
               - Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

Soalan:Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Jawapan: Dua-dua tak kenal korang...hehe

Soalan:Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Jawapan: Tukang gali kubur

Soalan:Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Jawapan: Tahi hidung

Soalan:Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Jawapan: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

Soalan:Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Jawapan: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

Soalan:Gajah terbang dengan ape?
Jawapan: Dengan susah payah......

Kebaikan Surah Al-Waqiah


Sabda Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap hari, ia tidak akan ditimpa kefakiran.”

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Ajarkanlah surah Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Kerana sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady)

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

Menurut fatwa sebahagian Ulama’ katanya: “Barangsiapa membaca surah Al-Waqi’ah pada setiap hari dan malam dalam satu majlis sebanyak 40 kali, selama 40 hari pula, maka Allah akan memudahkan rezekinya dengan tanpa kesukaran dan mengalir terus dari pelbagai penjuru serta berkah pula.”

Surah Al-Waqi’ah adalah surah yang ke -56 di dalam Al-Quran, terletak pada juzuk ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Dinamakan Al-Waqi’ah kerana di ambil dari lafal Al-Waqi’ah yang terdapat pada ayat pertama surah ini, yang ertinya kiamat. Di dalam surah Al-Waqi’ah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan pula penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan, dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah dan adanya hari berbangkit.

Di dalam surah Al-Waqi’ah terkandung beberapa khasiat dan kelebihan, antara lain:
  • Bila orang membiasakan membaca surah ini setiap malam satu kali, maka dia dijauhkan dari kemiskinan selamanya.
     
  • Bila di baca 14 kali setiap selesai solat Asar, maka orang yang membacanya itu akan memperoleh kekayaan yang berlimpah ruah.
     
  • Jika di baca surah ini sebanyak 41 kali dalam satu majlis (sekali duduk), insyaAllah di tunaikan segala hajatnya khususnya yang berkaitan dengan rezeki.
     
  • Supaya menjadi orang yang kaya sentiasa bersyukur, amalkan membaca surah ini sebanyak 3 kali selepas solat subuh dan 3 kali selepas solat Isya’. InsyaAllah tidak akan berlalu masa setahun itu melainkan ia akan di jadikan seorang yang hartawan lagi dermawan.
     
  • Amalan orang-orang sufi, supaya dilimpahkan rezeki. Hendaklah berpuasa selama seminggu bermula pada hari Jumaat. Setiap selepas solat fardhu bacalah Surah Al-Waqi’ah ini sebanyak 25 kali sehinggalah sampai pada malam Jumaat berikutnya; pada malam Jumaat berikutnya itu, selepas solat Maghrib bacalah surah ini sebanyak 25 kali, selepas solat Isya’ bacalah surah ini sebanyak 125 kali diikuti dengan selawat keatas Nabi sebanyak 1000 kali. Setelah selesai, hendaklah ia memperbanyakkan sedekah. Kemudian amalkanlah surah ini sekali pada waktu pagi dan petang. Insya’Allah berhasil.
     
  • Surah ini jika dibaca disisi mayat atau orang yang sedang nazak, insyaAllah di permudahkan untuk roh keluar dari jasadnya. Jika dibaca disisi orang sakit, diringankan kesakitannya. Jika di tulis, kemudian dipakaikan kepada orang yang hendak bersalin, InsyaAllah segera melahirkan dengan mudah. Boleh juga dibaca disisi orang yang hendak bersalin sebagai selusuh.